Logo: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Przyrowie
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Przyrowie

Oficjalna strona internetowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Przyrowie. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.

Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia

Wycieczka do Pragi

W dniach 16 – 18 maja 2023 roku miała miejsce wycieczka do Pragi, stolicy naszych południowych sąsiadów, w której uczestniczyli uczniowie klas IV, V, VI i VII wraz                                  z opiekunami. Były to trzy dni pełne wrażeń.  Przez te dni towarzyszyła nam pani przewodnik, która dzieliła się z nami cennymi informacjami o zabytkach i innych osobliwościach Pragi.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy ZOO. Wspaniały praski ogród zoologiczny jest usytuowany w górzystej i zalesionej części miasta - w dzielnicy Troja. W ZOO w Pradze przebywa wiele różnych gatunków zwierząt. Warany z komodo, słonie posiadające specjalny wybieg, krokodyle, lemury, foki, niedźwiedzie, żyrafy, słonie, kozy, żółwie, flamingi - żeby wymienić tylko niektóre z nich. Część zwierząt przebywa w specjalnych pawilonach, a dla innych przygotowano wybiegi wykorzystujące górzystą topografię terenu. Przykładem stworzenia naturalnego środowiska jest wybieg dla kozic górskich utworzony                           z wykorzystaniem stromej skały. Jest to wspaniałe miejsce, którego nie da się opisać w kilku zdaniach, dlatego warto go zobaczyć. Na koniec dnia udaliśmy się na obiadokolację                 i odpoczynek do hotelu „Olimpik”.

Drugiego dnia zwiedzanie  zaczęliśmy od dzielnicy zwanej Malá Strana pełnej pięknych barokowych pałaców, malowniczych kamieniczek, wąskich uliczek, zaułków i zabytkowych kościołów. Podczas wycieczki nie mogło zabraknąć słynnego średniowiecznego Mostu Karola łączącego dzielnice Malá Strana i Staré Město, z charakterystycznymi barokowymi posągami, w tym figurą św. Jana Nepomucena; dawną dzielnicę żydowską Josefov.

Kolejnym punktem był spacer na Hradczany , czyli powstałą w XIV w. "królewską" dzielnicę na zachodnim, wysokim brzegu Wełtawy, gdzie obecnie rezyduje prezydent Czech. Następnie droga nasza prowadziła przez kompleks zamku królewskiego (założonego w IX wieku), budowaną przez 6 stuleci przepiękną katedrę św. Wita. Po tak wyczerpującym dniu udaliśmy się na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Trzeciego dnia udaliśmy się na lewy brzeg Wełtawy, na wzgórze Letná, gdzie znajduje się Narodowe Muzeum Techniki. Najbardziej spektakularnym miejscem w muzeum jest wysoka na cztery piętra sala, poświęcona transportowi. Zobaczyliśmy tam kilka parowozów, samochody, samoloty, okazałą kolekcję rowerów i motocykli. w godzinach popołudniowych wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Chociaż bolały nas nogi od nieustannego spacerowania, wchodzenia i schodzenia po schodach, to każdy potwierdzi, że stolica Czech jest miastem stworzonym do pieszych wycieczek. Wszyscy jesteśmy zadowoleni i będziemy miło wspominać pobyt w tym cudownym miejscu.

Autor:  szkola.przyrow.pl
MAJ
2023
razy
czytano

73/713

Na skróty

Mobilnie w stałym kontakcie z gminą

Razem możemy więcej

Tworzymy przestrzeń dla wspólnoty i aktywnego uczestnictwa w życiu Naszej placówki. Uczymy się szanować siebie nawzajem oraz wspólnie rozwiązywać pojawiające się konflikty.

W dobrym kierunku

Wierzymy w znaczącą rolę szkoły i pozytywne relacje między uczniami a nauczycielami. Aktywnie inspirujemy, stawiamy wyzwania, wspieramy uczniów i siebie nawzajem, aby pozytywnie wpływać na rozwój przyszłych pokoleń.

Logo: Fundusze Europejskie. Wiedza, Edukacja, Rozwój
Logo: Rzeczpospolita Polska
Logo: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Logo: Unia Europejska. Europejski Fundusz Społeczny

Dostępny samorząd - granty

Formularz kontaktowy

Masz do nas pytanie? Wypełnij formularz kontaktowy

Dalej
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Wyszukiwarka

Komunikat
Twoja przeglądarka internetowa lub system operacyjny, nie wspierają lektora.