Akademia Bezpiecznego Puchatka

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
26 sierpnia 2016

W I semestrze roku szkolnego 2015/2016 uczniowie klasy Ia i klasy Ib brali udział w Ogólnopolskim Programie „ ”. Zajęcia, które odbyły się w ramach tego programu, miały na celu poprawienie bezpieczeństwa uczniów klas I SP w trzech obszarach aktywności: w szkole, w domu i w drodze do szkoły, a także , w czasie zabawy i korzystania z Internetu. „Akademia Bezpiecznego Puchatka” to ogólnopolski program edukacyjny, który wpisuje się w szczytną inicjatywę poprawienia bezpieczeństwa najmłodszych uczniów szkół podstawowych. Edukacja dzieci w zakresie bezpieczeństwa jest zadaniem długofalowym i wymagającym dużego zaangażowania ze strony rodziców, jak i nauczycieli. Mamy nadzieję, że dzięki tej akcji udało nam się wspólnie wykonać kolejny, duży krok w kierunku zapewnienia naszym dzieciom bezpieczeństwa.
Jaka była tematyka programu?

Materiały programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka” skupiają się na tematyce bezpieczeństwa w trzech obszarach aktywności dziecka: w domu, w szkole i w drodze do szkoły. Omówione zostały zasady bezpiecznej zabawy dzieci w domu i w szkole wraz z przykładami zabaw, które mogą być dla dzieci niebezpieczne. Poruszona została tematyka bezpieczeństwa w Internecie, niebezpiecznych przedmiotów, kontaktów z nieznajomymi osobami. W czasie programu dzieci uczyły się podstawowych zasad ruchu drogowego oraz reagowania w przypadku zagrożeń.

W dniach 8 – 21 grudnia 2015r. pierwszoklasiści z całej Polski, w tym 35 uczniów naszej szkoły, sprawdzili swoją wiedzę o bezpieczeństwie z „Akademią Bezpiecznego Puchatka”. Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie został zrealizowany już po raz czwarty. Jego głównym celem było podsumowanie, utrwalenie i sprawdzenie wiedzy pierwszoklasistów, zdobytej podczas zajęć realizowanych w ramach „Akademii Bezpiecznego Puchatka”. W ramach Testu, najmłodsi uczniowie podczas lekcji, z pomocą nauczyciela, odpowiadali na pytania umieszczone na stronie www.akademiapuchatka.pl/nauczyciele. Po zakończeniu testu, każdy jego uczestnik otrzymał informację zwrotną z uzyskanym wynikiem oraz mógł sprawdzić, gdzie i dlaczego popełnił błąd, a także jaka jest poprawna odpowiedź na dane pytanie. W tegorocznej edycji Testu pierwszoklasiści doskonale poradzili sobie z pytaniami dotyczącymi stosowania elementów odblaskowych oraz zasad związanych z sygnalizacją świetlną. Najmłodsi uczniowie wiedzą również, gdzie szukać wiedzy na temat bezpiecznych zachowań w różnych sytuacjach oraz kto najlepiej odpowie na ich pytania w tym zakresie. Wśród najbardziej odpowiednich osób do udzielenia informacji związanych z bezpieczeństwem ponad 80% dzieci wskazało policjanta, rodzica lub nauczyciela. Większości pierwszoklasistów trudności nie sprawiły również pytania związane z bezpieczeństwem w szkole oraz używaniem niebezpiecznych akcesoriów. Ponadto, dzieci doskonale wiedzą, że w razie jakichkolwiek problemów powinni poinformować dorosłych – rodziców lub nauczycieli, którzy służą im radą i pomocą. Co bardzo istotne – najmłodsi wykazali się również wiedzą, jak należy się zachowywać, kiedy zostają sami w domu. Blisko 80% dzieci wie, że pod nieobecność rodziców nie powinny otwierać drzwi do domu osobom, których nie znają. Serdecznie gratulujemy wszystkim pierwszoklasistom imponującej wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa.

Szkolnym koordynatorem Ogólnopolskiego Programu „ Akademia Bezpiecznego Puchatka” była: Agnieszka Wiśniewska – Nowak – wych. kl.IB

Partnerzy Ogólnopolskiego Programu „ Akademia Bezpiecznego Puchatka”:

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2016-08-26
Data publikacji:2016-08-26
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:2751